Jouw merk in een huisstijl handboek

Een huisstijl handboek is een huisstijl document waarin de richtlijnen en regels voor het toepassen van een huisstijl van een organisatie vastliggen. Van huisstijl, identity, branding, corporate identity, logo en imago. In Jip en Janneke taal komt het neer op de identiteit van je bedrijf gebundeld in een overzichtelijk document.

De huisstijl is een onderdeel van een corporate identity. De stijl die wordt gehanteerd om je organisatie zichtbaar en concreet te maken naar buiten toe. Ook wel de visuele identiteit van je organisatie. Denk onder andere aan de richtlijnen voor logo-gebruik, kleurwaarden en typografie. Al deze elementen zeggen iets over de identiteit van je merk. Via het logo en de huisstijl, de vormgeving en de visuele identiteit, geef jij als organisatie op symbolische wijze aan waar jij voor staat. Wanneer je dit consistent toepast, wordt de herkenbaarheid van de organisatie versterkt. Een huisstijl handboek kan je hierbij helpen. Sterker nog: het is het fundament van alle visuele uitingen die je maakt. ‘’That’s the way the cookie crumbles’’.

Het gebruik van de naam, het logo, de typografie, de kleur en het beeld worden onder andere in een huisstijl handboek vastgelegd. Deze elementen worden volgens de richtlijnen uit het handboek consistent gebruikt op briefpaper, visitekaartjes, enveloppen, brochures, folders, bedrijfspresentaties, bedrijfskleding, relatiegeschenken, autobelettering, signing, op de website, in e-mails, op social media, etc. Met als hoofddoel met een eigen stijl naar buiten te treden. Het maakt je organisatie herkenbaar en ondersteunt je positionering. Herkenning is natuurlijk iets wat je graag wil creëren. Daarom is het belangrijk dat je bedrijfsidentiteit duidelijk zichtbaar is in de huisstijl.

Wie ben je? Wat vindt je belangrijk en wat zijn je kernwaarden? Met een heldere identiteit voor ogen, kan er verder worden ontworpen. Denk aan vormen en kleuren. Het is goed om eerst de kernwaarden van je bedrijf duidelijk te hebben voordat je op zoek gaat naar bijpassende kleuren. Neem bijvoorbeeld de kleur rood. We weten allemaal dat deze bekend staat als een krachtige en vurige kleur die ook een keerzijde heeft, namelijk agressie en gevaar.

Benieuwd naar hoe het huisstijl handboek van PreziAll eruit ziet? Neem gerust een kijkje en kom onder andere de betekenis van onze kleuren te weten.

Bizz-Kit houdt alle biscuitjes in de lucht en helpt jou vol creatieve energie op te vallen, je klanten te bereiken, je verhaal te vertellen en een goede eerste indruk te maken, deze indruk valt of staat bij een passende huisstijl. Wij helpen jou graag verder met een huisstijl handboek. Benieuwd naar de mogelijkheden, neem contact op met Aafke.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie