Help! Hoe word ik structureel goed vindbaar in Google?
Bovenaan komen in Google op de ‘normale’ manier? Met de ‘normale’ manier bedoelen mensen natuurlijk: zonder het gebruik van advertenties via Google en daarmee dus het betalen van Google. Dit noemen we ook wel ‘bovenaan in de organische zoekresultaten komen’. Ook wel SEO of zoekmachineoptimalisatie genoemd.
Elk bedrijf roept het, maar helaas zijn er nog te weinig bedrijven die daadwerkelijk de juiste stappen zetten, om het nog maar niet te hebben over het structureel blijven zetten van deze stappen. Vaak hoor ik dat ze er geen tijd voor hebben om het te doen. Laat staan dat ze goed op de hoogte zijn van alle factoren die daadwerkelijk meespelen om zo goed als mogelijk te voldoen aan het algoritme van Google.
Wat is het algoritme van Google?
Ja, ook Google maakt gebruik van een specifiek algoritme. Een algoritme kan je omschrijven als een aantal regels die Google bepaald waaraan je moet voldoen om bovenaan in de zoekresultaten te komen. Dit algoritme wordt meerdere keren per jaar van een update voorzien en dat kan (grote) gevolgen hebben voor je vindbaarheid in Google. Alleen hierom is het dus al belangrijk om het hele jaar door goed met je SEO (zoekmachineoptimalisatie) bezig te zijn!
Welke factoren hebben invloed op je posities in je Google?
Poeh, heb je even! Dat zijn er nogal wat. Het “mooie” is dat het exacte algoritme nooit te achterhalen valt. Dit houdt Google geheim. Wel komen ze met globale informatie bij elke update. Zo weten wij allang dat het volstoppen van een pagina met een bepaald zoekwoord waar jij op wilt gaan scoren echt niet meer werkt. Sterker nog, je wordt ervoor gestraft! Google zoekt namelijk de allerbeste ervaring voor zijn gebruiker. Hoe je dit voor elkaar krijgt? Het is een combinatie van voldoen aan de ‘SEO eisen’ en je eigen ervaring/expertise op een goede manier delen. Juist jouw inzet en kennis is enorm belangrijk.
Wist je bijvoorbeeld ook dat de volgende zaken meespelen:
- De technische structuur van je website;
- De manier waarop jij je content maakt en online wegzet;
- Hoe actief je bent op je website en op andere online platformen zoals Social Media en Google Mijn Bedrijf;
- Hoeveel autoriteit je website heeft opgebouwd.
Kort en snel samengevat: je website moet zich gaan focussen op techniek, kwaliteit en autoriteit.
Masterclass SEO
Ik hoor je al denken: Hoe kan ik mijn website SEO proof krijgen? Hoe bouw ik autoriteit op? Waar moet ik beginnen om meer klanten te krijgen via mijn website? Zeker nu je in Spanje woont en wellicht juist ook in Nederland nieuwe Nederlandstalige klanten wilt gaan vinden. Wel zo makkelijk toch? Of je nu een (online) product of een bepaalde dienst aanbiedt. Geen probleem, als lid van Ondernemersplein-Spanje heb je al een voorsprong.
Op maandag 13 januari 2025 geef ik namelijk een online masterclass SEO. Ik ga dieper in op de zoekmachineoptimalisatie en hoop jullie daarin direct te kunnen helpen, maar vooral ook te motiveren om zelf aan de slag te gaan. Tijdens de masterclass zullen we de volgende onderwerpen bespreken:
- Wat is het belang van SEO?
- Op welke punten moet ik allemaal letten?
- Hoe bouw ik online autoriteit op met mijn eigen website? Maar ook op bijvoorbeeld dit platform, Ondernemersplein-Spanje
- Wat voor soort content moet ik gaan maken en waar ik moet op gaan letten?
- Tot slot: genoeg tijd om vragen te beantwoorden!
Zin in? Vamos! Meld je direct aan voor deze online masterclass SEO. Als lid van Ondernemersplein-Spanje is deze masterclass gratis. Ben je nog geen lid? Dan kun je tegen betaling van een kleine vergoeding alsnog deelnemen.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!