5 tips om meer uit rendement netwerkevenementen te halen!
Verzamel jij visitekaartjes tijdens een netwerk evenement?
Maak je vervolgens ook écht een connectie? Of vergeet je dat al snel?
Netwerk evenementen kosten veel tijd en geld dus wil je ook dat het echt wat oplevert. Hier zijn 5 tips om het meer uit netwerk evenement te halen.
Merkverhaal, Missie en Visie
Tijdens een evenement krijg je steeds weer dezelfde vragen: Wie ben jij? Wat doe je? Waar zit je?
De onderliggende marketing principes zijn:
Zorg dat je de missie en visie van je bedrijf duidelijk hebt: Wáárom doe jij wat je doet? Voor wie doe je dit? Wie help je? Welk probleem los je op?
Maar ook, wat is het (persoonlijke) merkverhaal? Wie ben jij/ is jouw merk en wat maakt jou/het merk uniek? Waar sta jij/ staat het merk voor, wat zijn de normen, waarden en principes? Hoe ben jij bij de missie gekomen – welk verhaal gaat hier aan vooraf?
En dan ga je netwerken. Wanneer je een hoop mensen wil spreken moet je verhaal kort en bondig zijn, en vooral ook goed blijven hangen!
Tip 1: Zorg dat je in één zin helder hebt wat je doet met je bedrijf, en maak het pakkend door scherp of eventueel grappig te zijn. Ook wel bekend als je elevator pitch.
Vindbaarheid en Zichtbaarheid
Na het netwerk evenement is het belangrijk dat mensen je kunnen vinden. Visitekaartjes raken al snel verloren, en namen blijven überhaupt niet hangen. Ga even bij jezelf na, als je bij een evenement 10 nieuwe mensen hebt gesproken, van hoeveel mensen weet je een uur later nog de voor- en achternaam?
De vraag is dan ook: Hoe goed ben jij vindbaar op je naam, bedrijfsactiviteit en locatie? En vooral wanneer één van die factoren mist?
Probeer jezelf eens op te zoeken op je bedrijfsactiviteit (dus wat jouw bedrijf doet/aanbiedt/verkoopt) en eventueel je locatie. Kom jij bovenaan op Google en LinkedIn, of raak je ondergesneeuwd door advertenties en andere profielen?
Tip 2: Check hoe makkelijk jij wordt gevonden en hoe zichtbaar je bent. Zorg dat je profiel (en website) up-to-date is met professionele fotos, de juiste contactgegevens en een duidelijke en kloppende omschrijving en de woorden waarop je gevonden wil worden (zie tip 1).
Consistente Branding en Huisstijl
Oké je hebt net gecheckt hoe vindbaar je bent, en je profiel is up-to-date. Maar, jij weet welke content van jou is. Is het voor de rest van de wereld (en jouw potentiële klanten) net zo duidelijk wat bij jou hoort? Is jouw duidelijk herkenbaar? En valt je content op?
Onderschat niet wat de kracht is van het consequent doorvoeren van een huisstijl! Wanneer je door al je communicatie en marketinguitingen altijd dezelfde lettertypes en kleuren gebruikt en consistent bent in logo-, foto- en icoongebruik, dan herkennen mensen jouw content in één oogopslag.
Tip 3: Zorg voor een huisstijlhandboek en maak gebruik van design-templates. Hierdoor kun je makkelijk content genereren in dezelfde stijl.
Community en Connecties leggen
Bij het krijgen van een kind zeggen we ‘it takes a village to raise a child’. Bij ondernemen werkt het precies hetzelfde. Doe het niet alleen. Maak gebruik van je netwerk, zowel zakelijk als privé. En niet onbelangrijk, doe dat consistent: houd dat netwerk warm, blijf naar evenementen gaan, laat je gezicht zien, en spreek mensen aan zowel face-to-face, als digitaal.
Tip 4: Build a community. Connect na afloop van evenementen meteen met mensen en stuur ze een berichtje. Like, deel en reageer op elkaars content. Deel kennis met elkaar, en ga samen werken.
Sluit je aan op Ondernemersplein-Spanje en maak actief gebruik van het platform!
Tip 5: Meld je aan op Ondernemersplein-Spanje en maak jouw bedrijf makkelijk vindbaar en zichtbaar. Zet jezelf letterlijk op de kaart, deel je kennis, en netwerk online met andere ondernemers in Spanje.
Ondernemersplein-Spanje is een Netwerk- en Marketingplatform dat is ontworpen om Nederlandse ondernemers in Spanje met elkaar te verbinden en het mogelijk te maken om producten, diensten en vacatures aan te bieden.
- Je zet je bedrijf letterlijk op de kaart. Je bedrijfsprofiel is gemakkelijk vindbaar op locatie en activiteit. Ook als mensen je naam niet meer weten komen ze bij jou terecht!
- Deel je kennis door een artikel te schrijven. Hierin laat jij zien waar je expert in bent en kun je potentiële klanten meteen doorverwijzen naar jouw profiel.
- Zet evenementen op de agenda en verkoop tickets! Je kunt een eigen pagina maken voor je online (ook webinars of online masterclasses) of offline evenement en daarmee direct aanmeldingen werven.
- Deel en manage gemakkelijk vacatures in de vacaturebank en vind Nederlandstalig personeel.
- Open een webshop op het platform. Je laadt gemakkelijk je diensten of producten in en kunt meteen starten met verkopen.
- Show up bij (Online) Netwerk Evenementen. Zo organiseren we een twee-maandelijkse Online Speeddating, en daar komen binnenkort ook masterminds bij, en wellicht zelfs offline evenementen.
- Doe mee aan de verschillende marketing trainingen die we gratis aan onze leden bieden.
Het platform is gecreëerd door Bizz-Kit, een creatief marketing-, design- en communicatiebureau gevestigd in zowel Nederland als Spanje. Zij helpen al meer dan 10 jaar ondernemers met hun marketing en communicatie en begrijpen de behoefte die ondernemers hebben. Met dit platform maken zij het makkelijk, marketingtechnisch slim en betaalbaar voor Nederlandse ondernemers om hun producten en diensten in Spanje aan te bieden.
Je kunt bij Bizz-Kit terecht voor marketingstrategie, conceptontwikkeling, webdesign en development, branding, presentaties, coördinatie en ontwerp van corporate events en beurzen en nog veel meer. Kijk voor meer informatie op onze website www.bizz-kit.nl of neem contact met ons op via info@bizz-kit.nl
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!